Rekonstrukce mostu Generála Pattona v centru Plzně startuje. Hotovo má být za dva roky
PLZEŇ - Práce na rozsáhlé rekonstrukci mostu Generála Pattona jsou zahájeny. Most je součástí extrémně zatížené hlavní dopravní tepny v centru Plzně a převádí silnici I/20 a tramvajovou trať přes řeku Mži. Také je spojnicí mezi Severním Předměstím a Vnitřním Městem.
Výstavba se uskuteční ve dvou základních etapách, v každé bude opravena jedna nosná konstrukce.
Ukončení 1. fáze je plánováno do 11. prosince 2017, celý most má být kompletně opraven do června 2019.
První dopravní omezení v souvislosti s rekonstrukcí začnou 10. dubna 2017.
V letošním roce budou provedeny stavební práce pouze na mostu ve směru z centra na Karlovy Vary, v roce 2018 je v plánu oprava ve směru do centra, v roce 2019 pak dokončovací práce.
Provoz na mostu bude po celou dobu rekonstrukce zachován ve dvou, byť zúžených, jízdních pruzích pro každý směr. Tramvajový provoz bude v některých etapách výstavby veden po jedné koleji obousměrně.
Náklady na stavbu jdou ze státního rozpočtu a představují řádově 138 milionů korun (bez DPH). Zajišťuje je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve spolupráci s městem Plzeň.
Při rekonstrukci bude upraveno šířkové uspořádání na mostu ve směru z Lochotína tak, aby umožňovalo vedení silničního provozu ve směru do centra ve třech jízdních pruzích. Součástí oprav bude i vybudování přeložek inženýrských sítí, nového veřejného osvětlení, trakčního vedení, nových chodníků a cyklostezky.
Zahajovací práce spočívají v přípravě výhybek pro tramvajovou trať, přípravě změn v signálních plánech přilehlé křižovatky a podobně. Tyto práce neomezí veřejný provoz na mostě ani v jeho okolí.
V noci z 9. na 10. dubna 2017 proběhne osazení výhybek, které umožní provozování jednokolejné tramvajové trati.
Bude osazeno provizorní dopravní značení na mostu ve směru na Lochotín. Začnou zde práce na demontáži tramvajové trati, budování provizorní vozovky a přeložkách inženýrských sítí. Při rekonstrukci mostu se počítá i s krátkodobým omezením provozu v ulicích Tyršova a Lochotínská, a to zejména z důvodu bezpečnosti při provádění demolice původních říms mostu.
SOUVISEJÍCÍ: Plzeň bude mít východní obchvat. První etapa výstavby začne za rok
Autor: Marie Fialová, Město Plzeň