Bude mít vlastní autobusy i Plzeňský kraj?
PLZEŇ - Po Ústeckém a Karlovarském kraji by dopravu po vlastním regionu měl poskytovat i Plzeňský kraj prostřednictvím vlastní společnosti. Skutečně k tomu dojde nebo krajtí zastupitelé skončí jen u spekulací?
Zdá se, e by si dopravu po regionu mohl zajiovat kraj sám. A nespoléhat na soukromé dopravce, kteří po kraji chtějí peníze na zvýení mezd řidičům.
Mzdy řidičů autobusů by se měly povinně zvýit, co nařizuje stát. Jene nejvíce na to doplatí kraje, protoe právě od nich chtějí soukromí dopravci, aby jim na platy řidičů přidaly! Není proto nepochopitelné, e některé kraje pochybují o přínosu soukromých dopravců a spoje po regionu si raději budou řídit sami!
V podobném duchu u přemýlí Ústecký a Karlovarský kraj. Teď se k němu přidává i ten Plzeňský.
Dnes si kraje objednávají autobusové linky od soukromých dopravců. Zdání někdy klame, značka ČSAD neznamená automaticky krajské podniky řízené státem, ale jen soukromé dopravce hlásící se k staré dobré značce.
Na druhou stranu je zřejmé, e zřízení vlastních autobusových linek by pro kraje byla podstatně nákladnějí sranda, ne si spoje objednávat od soukromých dopravců. Podle České televize by nákup vlastních autobusů, mzdy řidičů a vlastní provoz přiel kraje a téměř na miliardu korun. Co by bylo dvojnásobně více, ne stojí celoroční provoz v současné době.
Podle hejtmana Plzeňského kraje by ale tato mylenka směřující k vytvoření krajského dopravce měla pádné důvody. Zlepila by se logisitika, celokrajský dopravce by údajně zvládl lépe vyuívat své vozy ve srovnání s řadou meních dopravců, které mají na starosti jen určité krajské části.
Jak jsou na tom jinde? Ústecký kraj si chce zajiovat dopravu sám, stejně tak Karlovarský. Liberecký kraj chce majetkově vstoupit do některého ze současných dopravců. Ostatní kraje neplánují zřídit vlastní krajskou dopravní společnost.