Vzniká další páteřní tah Plzeňským krajem ze severu na jih. Pomůže i západní obchvat Plzně

Silnice, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.comSilnice, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.com

PLZEŇSKÝ KRAJ - Od severu k jihu Plzeňského kraje vzniká nová silniční tepna kopírující I/27. Silnice pro tranzitní dopravu od Mostu k Plzni a od Plzně na Klatovsko se bude vyhýbat obcím díky početným obchvatům.

Reklama

Navíc součástí rychlejší, plynulejší a bezpečnější jízdy mají být i opatření v blízkosti Plzně a přímo v západočeské metropoli.

Na severním Plzeňsku nové trasování stávající silnice první třídy I/27 začne na hranicích Středočeského (Rakovnicko) kraje a Plzeňského kraje.

Postupně vzniknou obchvaty i s novými mosty. Třeba novým oblokouvým, který se bude klenout nad údolím u Plas.

Za šest let mají řidiči jedoucí od severu na jih k Plzni minout Plasy a Kaznějov. Tato města mají následovat Třemošnou, kde obchvat s mostem je v provozu od roku 2011.

Na severním Plzeňsku tak zůstane jen průjezd obcí Hadačka a Kaznějovem, kde proběhla částečná rekonstrukce průtahu městem. Plánovaný obchvat je zatím "hudbou budoucnosti".

Výstavba obchvatů by měla probíhat v letech 2022 až 2024.

Mezi obchvaty pak dojde k narovnání a rozšíření stávající silnice I/27.

Už na jaře 2019 mají odstartovat stavební práce na rozšíření stávající výpadovky z Plzně - Bolevce na Třemošnou.

Vznikne zde čtyřpruh.

Podle plzeňského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má být nová silnice hotova na konci roku 2019. Nyní jsou dokončeny přípravné práce.

Součástí stavby bude i nová lávka pro pěší, která překlene silnici u rybníku Kameňák i železniční tra. Lávka rovněž pomůže cyklostezce spojující Bolevecké rybníky, tedy největší oblast letní rekreace, s Třemošnou.

V samotné Plzni by tranzitní doprava měla být převedena na plánovaný západní obchvat Plzně.

Plzeň získala pravomocné stavební povolení na vybudování druhé etapy Městského (západního) okruhu v části Křimická — Karlovarská.

Dokončením druhé etapy budou propojeny městské části Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí. Trasa okruhu dopravně spojí největší městská sídliště na severu města, v nichž žije na 50 tisíc obyvatel, s nejrozsáhlejší průmyslovou zónou města Borská pole. Svedení tranzitní dopravy po západním okruhu uleví dopravě v centru města.

Silnice I/27 se dočká změn i v jižní části pod Plzní, kde navazuje na okružní křižovatku na Borech.

V plánu je prodloužení čtyřpruhu k Přešticím a vzniku obchvatu samotných Přeštic a Horní Lukavice. Stavby mají být zahájeny v roce 2020.

Obchvat je plánován i v Klatovech.

Východní část klatovského obchvatu má odstartovat v roce 2023 a tranzitní doprava na Železnou Rudu se má vyhnout centru. Ze stávajícího průtahu městem (Plzeňská ulice) by se mohl stát klasický městský bulvár - po zklidnění dopravy vznik parkovacích míst a zeleně.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

4 hvězdiček / Hodnoceno: 4x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře